Agilitypasset igår gick jätte bra, lyckades pricka in en havltimme då det inte regnade! När jag började plocka bort hindren började det dugga och när jag slog igen bildörren började regnet ösa ner! Tajming! Tränade på att springa genom två portar igår, använde bollen som motivering, kändes helt ok. Stella gillar att springa efter bollen bära den en stund men hon byter gladeligen bort den mot korv! Skulle vilja ha något snöre på den också så att vi kan kampa lite. Om det passar damen.

Tränade gungan lite också och där funkar bollen kanon som belöning! Stella har en jätte härlig attityd och springer upp jätte självsäkert och när gungan dunsar i backen kastar jag bollen. När jag har använt korv som belöning har hon inte haft samma attityd, då har hon var lite osäker och märkt av ljudet från gungans duns i backen mer. Nu lyckades jag få dunset att betyda "nu kommer bollen". Mycket bättre när dunset blir något positivt istället för nödvändigt on! Tänk om man hade lyckats klura ut sånt där tidigare. Men det är väl det som är det roliga med hundträning, man blir aldrig fullärd!

Jag gillar att Stella har blivit lite mer föremålsintresserad. Tidigare har hon inte nöjd sig med så mycket annat än godis. Gissar att det är för att jag har klickat in apportbocken som hon har börjat tycka att det är kul med föremål. Älskade lilla hund!

Föreläsningen igår var kanon bra. Tänkte att jag ska sammanfatta föreläsningen i ett eget inlägg. Har ni tur orkar jag göra det idag! :) Nu ska jag iväg på en föreläsning i ekonomisk politik, BLÄ! Vi har en föreläsare som är så sjukt tråkig, man somnar så fort han börjar prata!
Picture
denise
17/5/2011 07:42:36 pm

Härligt att hon är mer föremålsintresserad! Skulle ju remi behöva bli också! Det är ju en klar fördel för att få upp farten efter hinder.. Kanske ska prova klicka in någon grej jag också, så att han förstår hur värdefulla saker kan vara ;-) tack för tipset! Lycka till med träningen i sommar :-)

Reply
25/1/2012 04:11:24 pm

Many thanks for information

Reply
28/1/2012 12:15:49 am

is soon

Reply
25/2/2012 12:42:37 pm

Nice one info, thanks

Reply
25/3/2012 02:51:26 am

Thanks for details

Reply
19/4/2012 10:55:08 pm

Nice article bro

Reply
14/7/2012 01:23:50 am

Many thanks for info

Reply



Leave a Reply.